KIS: problematiek rondom opvoeding en onderwijs kinderen EU-arbeidsmigranten

In december organiseerde Kennisplatform Integratie & Samenleving (KIS) een kennisatelier over de problematiek rondom kinderen van EU-arbeidsmigranten. Projectleider en KIS-onderzoeker Hans Bellaart en gezinsbegeleider Eva Gruber vertellen hoe zij op deze dag knelpunten rondom opvoeding en onderwijs in kaart brachten en naar mogelijke oplossingen zochten.

‘Er is nog te weinig aandacht voor kinderen van arbeidsmigranten uit Polen, Roemenië en Bulgarije,’ begint Hans Bellaart zijn verhaal: ‘De focus van gemeenten ligt nu op vluchtelingen en statushouders. Bovendien is de groep EU-arbeidsmigranten de afgelopen jaren sterk gegroeid. In 2016 waren er 249.000 mensen afkomstig uit Midden- en Oost Europa en in 2019 al 315.000.’ Lees verder>

Dit artikel is niet afkomstig van de EF-redactie. Daarom tonen wij slechts een deel van het artikel en linken we direct naar de originele bron.


| Deel dit artikel  

Dossiers: Arbeidsmigranten,